O leapşă despre cărţi. De la Tomata.

1. Care este cea mai bună carte citită de tine?
Ca şi mecanism/tehnică: Ulysses, a lui Joyce; ca şi poveste: Maestrul şi Margareta, de Bulgakov; ca şi atmosferă: The Ambassadors, de Henry James; ca şi stil narativ: Un Veac de Singurătate, de Marquez; ca şi simbolistică şi voci narative: The Sound and the Fury, a lui Faulkner; ca şi analogie: Les Faux Monnayeurs, de Gide; ca şi impact: Nineteen Eighty-Four, a lui Orwell; ca şi analiză: Lupul de Stepă, de Hesse…

2. Ai făcut cadou cărţi?
Adesea 🙂

3. Care este viitorul literaturii?
Revin cu un răspuns de cum îmi consult globul de cristal 😉

4. În ce limbi ai citit cărţi?
În română, franceză şi engleză.

5. Ce cărţi “celebre” nu ţi-au plăcut?
Nu am fost în stare să citesc mai mult de 10 pagini din Alchimistul lui Coelho… dar am înţeles de ce este cartea preferată a celor pentru care literatura înseamnă accesibilitate înainte de toate.

6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură?
Îmi place o mare parte din literatura engleză, o mare parte din cea americană si ceva mai puţin din cea franceză. În rest, mai am de cercetat până să îmi fac o părere generală 🙂

7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?
Transcriu citatele care îmi plac.

8. Cam câte cărţi ai citit până acum?

Păi să calculăm…citesc beletristică din cl. a V-a…în liceu şi facultate am studiat literatura franceză, engleză, americană, universală şi comparată…deci am citit…o groază de cărţi. Din păcate, nu am avut niciodată inspiraţia de a face o listă.

9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?
Nu mi s-a întâmplat niciodată să adorm citind, nici de plictiseală, nici de oboseală. De plictisit îngrozitor, m-au plictisit multe…ultima a fost L’Assommoir, de Zola, pe care am lăsat-o la jumătate pentru că nu puteam citi mai mult de 10 pagini deodată.

10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?
Plăcere. Nu am citit niciodată (în întregime) o carte care nu mi-a plăcut deloc, nici din obligaţie, nici din ambiţie.

11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?
Cu siguranţă unul dintre dicţionare…am o mică obsesie pentru ele 😀

12. Care este cel mai tare final la o carte citită?
Îmi plac finalurile neaşteptate şi punctele de suspensie.

13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?
Toate carţile pe care le-am citit m-au influenţat pentru o perioadă mai lungă sau mai scurtă de timp, eu având tendinţe cameleonice… Dar în mod radical, niciuna.

14 Care scriitor te-a influenţat cel mai mult ?
Daca aş fi fost şi eu scriitoare, aş fi inţeles întrebarea. Dar aşa, în ce să mă influenţeze un scriitor? În felul în care ţin ceaşca de ceai sau în modul în care mă aşez pe scaun?

15. Cât de repede citeşti o carte?
Depinde cât de mult îmi place, cât este de grea/uşoară şi de cât timp liber am la dispoziţie. Recordul personal este de 700/zi 😀

16. Poate literatura să schimbe lumea?
Nu, şi nici nu ar fi indicat.

Dacă se întâmplă să citeşti şi, printr-o minune, nu apari în lista ei, leapşa asta merge la tine 🙂

