Ţi s-a întâmplat vreodată să te identifici cu personaje din cărţile pe care le-ai citit sau cu eroii din filmele preferate? Să trăieşti aventurile lor, să iei parte la bucuriile şi tristeţile lor, mult după ce ai terminat de citit cartea sau de văzut filmul? Să vrei să reciteşti sau să revezi, ca să mai simţi odată ce ai simţit atunci?

Cred că fiecare a avut cel puţin o carte sau un film care l-au făcut să viseze la altceva decât la o casă, o maşină, o slujbă bine plătită şi o familie fericită.

Eu una, am fost o hedonistă, curtezana de la “Vulturul Negru”, o ţigancă cu bluză albă de pânză, un copil ce hoinăreşte singur prin lume, iubita unui gladiator, o mamă îngrijorată, o soţie nefericită… Am locuit pe insula Aeaea, am avut o soră geamănă, am participat la serate şi la baluri, m-am întins noaptea pe iarbă şi am simţit mirosul puternic al caprifoiului, m-am luptat cu dragoni, am susţinut cu tărie că 2 + 2 = 4, nu 5, am rătăcit pe plajele din Alexandria, m-am ascuns într-o mansardă ca să simt libertatea pentru o clipă, am intrat în Teatrul Magic, mi-am adus aminte de copilărie muşcând dintr-o magdalenă, am ascultat cântecul sirenelor, am mânuit o katana, am mers singură pe străzi prăfuite, l-am vazut pe Pan urmărind-o pe Syrinx prin padure, am asistat la deteriorarea progresivă a timpului, am văzut capul mistreţului în luminiş, m-am împotrivit lui Poseidon, am zburat deasupra Tărâmului Nicăieri…

A fost extraordinar, a fost fantastic, a fost de nedescris…a fost.

